SÊ BEM-VINDO ! SÊ BEM-VINDA ! YOU ARE WELCOME !

terça-feira, 30 de abril de 2013

The Haves and The Have Nots


«Classes are simply identified with some universal, generic categories like "the haves" and "the have nots".»

Erik Olin Wright
(just like Miguel de Cervantes Saavedra stated five centuries before)

segunda-feira, 29 de abril de 2013

domingo, 28 de abril de 2013

Being Part of a Community


«Street culture means having an edge, style, being a part of your local community. It's about putting your shit outside, not only through the media and the web.»

Broken Fingaz

sábado, 27 de abril de 2013

She Is THE Boss


Dizem que Deus primeiro criou o homem e só depois a mulher porque antes de se produzir uma obra-prima faz-se um rascunho.

They say that God made man before woman because you always make a rough draft before creating the final masterpiece.

quinta-feira, 25 de abril de 2013

quarta-feira, 24 de abril de 2013

segunda-feira, 22 de abril de 2013

German Style



3 horas de trabalho e 2,2 metros de altura dedicados à chanceler alemã e à classe dominante que ela representa (o 1% da população que devora o mundo à conta dos restantes 99%).

Dedicated to Angela Merkel and the bankers she represents. Soon on a wall near you ;)

domingo, 21 de abril de 2013

Comboio em São João à luz do dia


Acabamos de receber esta fotografia tirada durante o dia de uma composição realizada há um mês. Obrigado David.

We've just received this picture of a spot that we hit last month. It's the first photograph we see at daylight. Thanks to David for the pic ;)


sábado, 20 de abril de 2013

Time


«All that you have to decide is what to do with the time that is given to you.»

J.R.R. Tolkien (in Master of the Rings)

sexta-feira, 19 de abril de 2013

Criar e produzir infinitas couzas


«este entendimento operativo ou pratico, obra interna e espiritualmente todas as couzas q o entendimento intelectivo entende; como em hum mundo imaginado, forma, goza, e conhece tudo o q pode conhecer, e gozar em ser real e verdadeiro; depois em o mundo material e visivel: Este a meu ver, he o debuxo interno; o eterno he aquelle mesmo reduzido a actual em materia vizivel; emulando arteficiosamente a mesma natureza, em criar e produzir infinitas couzas; obrando com lapis, pena, ou outra qualquer materia apta ao magisterio, sobre algua superficie: de sorte q alem do Debuxo especulativo interno, temos o operativo e obrado com suas difinições.»

Felix da Costa Meesen (in A Antiguidade da Arte da Pintura, 1696)

quinta-feira, 18 de abril de 2013

Stencil Graffiti


«(...) the majority of stencil graffiti is essentially iconographic or pictographic. The physical limitations of stencils mean that simpler shapes are more definitive, fewer areas bleed and the end result is more effective. This reductive process in terms of image focuses the artist to the essence of an idea. In this way single iconic representations best suit the medium.»


Tristan Manco


quarta-feira, 17 de abril de 2013

Explosive Boston



As latas Montana Black apresentam uma cor denominada BOSTON. Trata-se de um verde bastante explosivo, cujo código é BLK400-6055.

terça-feira, 16 de abril de 2013

Primeiro vem a ideia


«A ideia é o espaço inaugural, espaço suplementar e excedentário, necessariamente «vazio», que desencadeia a (in)finitude de novos processos e imagens, de novas maneiras de fazer e de pensar.»

Vítor Manuel Oliveira da Silva

segunda-feira, 15 de abril de 2013

A idea eicelente vista em o ceo

«A idea na pintura é uma imagem que há de ver o entendimento do pintor com olhos interiores em grandissimo silencio e segredo, a qual há de imaginar e escolher a mais rara e eicelente que sua imaginação e prudencia poder alcançar, como um exemplo sonhado, ou visto em o ceo ou em outra parte, o qual ha de seguir e querer depois arremedar e mostrar fóra com a obra de suas mãos propriamente, como o concebeo e vio dentro em seu entendimento.»

Francisco de Holanda (in Da Pintura Antiga, 1548)

domingo, 14 de abril de 2013

Como colar cartazes






Já publicámos acerca da produção caseira de cola e dos prós e contras da Poster Art

Sobre a colagem propriamente dita, cada um procede como achar melhor. Apenas porque de vez em quando há quem pergunte sobre o nosso método, descrevê-mo-lo de seguida:

1) encontrado o spot, deita-se o cartaz no chão e espalha-se a cola nas suas costas. Apenas se se considerar alta a gramagem do papel, pode valer a pena besuntar um pouco também o rosto do cartaz (tal como na imagem acima). Sempre com precaução, porque se o papel ficar ensopado, pode amolecer, ficar frágil e rasgar-se.

2) A parede é a última a receber cola, especialmente se a colagem não for autorizada e se o spot for alto. Esta é a parte mais visível (e denunciadora) de todo o processo, por isso convém acontecer já perto de nos irmos embora.

3) Combinando vigor e delicadeza, o centro do cartaz é encostado à parede para garantir uma primeira fixação (particularmente útil se o colarmos a 3 ou 4 metros de altura). De seguida é alisado de baixo para cima. 

4) Se o spot apresentar-se ao alcance das mãos e o papel absorver água com facilidade, é possível não aplicar cola nas costas do cartaz. Podemos mantê-lo enrolado até ao momento da colagem. Neste caso molhamos apenas a parede. Então começa-se a colar por baixo, desenrolando o cartaz à medida que vamos subindo e que ele vai-se fixando.

5) Depois de o cartaz já estar agarrado à parede, com a escova embebida em cola esfrega-se-o de dentro para fora para eliminar bolhas e dobras com ar. Especial atenção deve ser prestada aos cantos, se ficarem levantados será fácil rasgar o cartaz depois de seco.

Então boas colagens Amigos! :)))

sábado, 13 de abril de 2013

Rebellion


«Street art and graffiti have its roots in rebellion; it’s a medium for the disenfranchised. By nature it threatens the status quo

Dan Witz (street artist)

sexta-feira, 12 de abril de 2013

quinta-feira, 11 de abril de 2013

The Signature Itself


« Writers have been incorporating comic book characters into their pieces since the age of subway graffiti in NYC. Typically, characters were either self-created designs used to reflect phrases put up by writers, or appropriated renditions of popular cartoon characters like the Pink Panther or Donald Duck. Today's characters differ to a great extent from those executed by traditional writers, in that they are most often imagined creations, sometimes used to stand in for the signature itself. »

Anna Waclawek

quarta-feira, 10 de abril de 2013

terça-feira, 9 de abril de 2013

Pain-Inflicting Troika Members


«Back in 2011 and again in the summer of 2012, a number of economists pleaded with the European Central Bank to intervene in sovereign bond markets, buying troubled nations’ debt to stop the “doom loop” of plunging bond prices and financial distress that was pushing the euro to the brink.The objection from austerians was always that this would create moral hazard: it would let countries off the hook, and lead them to slack off on their belt-tightening.

(...) the ECB did intervene (...)

(...) the people who ended up being left (temporarily) off the hook were the austerians themselves, who took the narrowing of spreads — which was the result of the ECB’s new activism — and took it as proof that austerity was working.

(...) 

The point is that this narrowing of spreads has nothing to do with austerity.  

(...)

Yet the Commission has chosen to claim credit for this narrowing of spreads — it is, after all, the only good news they have to show for three years of austerity — and claim that it would go away if there was any relaxation of the pain.

So as I said, there is some clear moral hazard here; the ECB’s intervention has let some people off the hook, and encouraged them to continue with bad policies. But the people in question aren’t spendthrift governments, they’re pain-inflicting troika members, who have been given license to keep on inflicting pain.»

Paul Krugman (Nobel Prize)

segunda-feira, 8 de abril de 2013

1% versus 99%




«Marx described in 1848 in The Communist Manifesto: "Society as a whole is more and more splitting up into two great hostile camps, into two great classes directly facing each other: Bourgeoisie and Proletariat." Thus, the differences in the social classes in capitalism, in both their needs from the system and what they get from it, lead to the Marxian view that the interests of Wall Street rarely coincide with the interests of Main Street.»

Charles Sackrey & Geoff Schneider

domingo, 7 de abril de 2013

Move the Perception


«I really think that the prankster myth is really valuable. Throughout history, pranksters have been looking at fences and then pushing them aside. It’s about taking situations, and changing one thing, and then looking at it in another way. Through action, you can move the perception. It’s almost like a magic trick.»

Swoon

sábado, 6 de abril de 2013

Cristão e comunista


«Embora Che Guevara não fosse cristão, eu tenho a certeza de que um autêntico comunista é um cristão, embora não o saiba, e um autêntico cristão é um comunista, embora não o queira.»

Frei Betto

quinta-feira, 4 de abril de 2013

Earth Will Survive, We Will Disappear


«Nature solve its problems. And if we are a problem nature will solve us as a problem. To be an environmental conservationist is really a question of self-preservation. We're really working to make sure that we will survive.
Earth will survive, but if we don't learn to live in harmony with this ecosystem then we will simply disappear.»

Paul Watson (founder of the Sea Shepherd Conservation Society and an early member of Greenpeace)

quarta-feira, 3 de abril de 2013

Exploitation


«(...) the ingredient that most sharply distinguishes the Marxist conceptualization of class from other traditions is the concept of "exploitation", and (...) an exploitation-centered concept of class provides theoretically powerful tools for studying a range of problems in contemporary society.»

Erik Olin Wright

terça-feira, 2 de abril de 2013

Empowerment



«For the victims of marginalization, respect and positive identity are crucial. The significance of art's power lies in its ability to allow the silenced voices to proclaim "Look! We are here! We exist! Remember us!" Clearly, art is both powerful and a means of empowering.

In this artistic ability to empower, graffiti as an art form, maintains a symbolic cultural significance; a symbol of contemporary culture and the voice of the marginalized, graffiti is an expressive act that has deep meaning. In its medium, graffiti is resistance to public control of space. In the letters and words, graffiti is both a group and individual identity. In its vibrant color and vivid imagery, graffiti is a statement about the strength of diversity and a uniform system of symbolling.»

Bradley Bartolomeo (psychologist)

segunda-feira, 1 de abril de 2013

¡Que la crisis la paguen los banqueros!


«Algunos economistas defienden que un gran banco no puede caer porque caería la economía… Me niego a aceptar eso. La quiebra de un banco tiene consecuencias catastróficas para los accionistas del banco. Si se salvaran — como se tendrían que salvar —, a través del fondo de garantía de depósitos, los depósitos de la gente modesta que tiene el dinero en el banco… no pasaría nada. Los accionistas perderían su capital y se acabó. Igual que pierde usted su capital si pone una tienda de moda mañana y no consigue vender lo suficiente. Pero estamos hablando del dominio ideológico del capitalismo, que ha metido en la cabeza de la gente que no se puede permitir la quiebra de ningún banco.»

Rosa Villegas